بانوی شرق

من و لبخند و دلتنگی....

بانوی شرق

من و لبخند و دلتنگی....

روز مهر ایرانی٬ روز عشق

با تو گفتم: 

حذر از عشق ! ندانم 

سفر از پیش تو رفتن  

ندانم! نتوانم 

روز اول که دل من به تمنای تو پر زد 

چون کبوتر بر لب بام تو نشستم 

تو به من سنگ زدی 

نرمیدم٬  نگسستم 

باز گفتم 

تو صیادی و من آهوی دشتم 

تا به دام تو درافتادم 

همه جا گشتم و گشتم 

حذر از عشق ندانم! نتوانم 

 

اشک از شاخه فرو ریخت 

مرغ شب  

ناله ی تلخی زد  بگریخت 

اشک بر  چشم تو لرزید 

ماه بر عشق تو خندید  

آسمان صاف و شب آرام 

بخت خندان و زمان رام 

خوشه ماه فرو ریخت در آِب 

شاخه ها دست برآورده به مهتاب 

 

شب و صحرا و گل و سنگ 

همه دل داده به آواز شباهنگ
یادم آید تو به من گفتی: 

از این عشق حذر کن 

لحظه ای چند از این آب نظر کن 

آب 

آیینه عشق گذران است 

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است 

باش فردا که دلت با دگران است 

تا فراموش کنی چند 

از این شهر سفرکن 

 

بی تو مهتاب 

شبی باز از آن کوچه گذشتم 

همه تن چشم شدم خیره بدنبال تو گشتم 

شوق دیدار تو لبریز در جام وجودم 

شدم آن عاشق دیوانه که بودم 

در نهانخانه جانم 

گل یاد تو درخشید 

عطر صد خاطره خندید 

یاد صد خاطره پیچید 

یادم آمد که شبی با تو از آن کوچه گذشتم 

 

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته 

گشتیم 

ساعتی بر لب آن رود نشستیم 

 

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت  

من همه محو تماشای نگاهت...  

 

************************************************** 

سپندارمذگان مبارک

 *******************************************************

  

ــ متن کامل«بی تو مهتاب...»  

ــ تقدیم به همه عاشقای ایران زمین

ــ قول داده بودم یه متن از خودم بذارم٬ولی شرایط روحی مساعدی ندارم ٬عذر می خوام 

ــ فرینازی تولــــــــــدتـــــــــــــ مــــــــــبـــــــــارکـــــــــــــــ

نظرات 11 + ارسال نظر
موچـه کوچولو جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:15 http://koocholoamin.blogsky.com

بانو شعر بسیار زیبایی بود

ممنونم
موچه کوچولو

فرخ جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:56 http://chakhan-2.blogsky.com

سلام . . حالت خوش نیست؟؟ اونهایی که همیشه از عشق مینویسند و در باره عشق میخونند هر از چند گاه بدحال میشن .
شما یکی از کسانی هستی که معمولا عاشقانه مینویسی!
البته خیلی خوب و قشنگه . . . اما خب عواقب و عوارضی هم داره . عشق حتی در وصال هم دغدغه های خودش رو داره .
من از عشق بیشتر میترسم تا از کراک!

سلام
این عواقب و عوارض هم دوست داشتنیه
ترس شما کاملا به جاست
ممنونم

کوروش جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 http://korosh7042.blogsky.com

گفتم مگر به خواب ببینم خیال دوست

اینک علی الصباح نظر بر جمال دوست

مردم هلال عید بدیدند و پیش ما

عیدست و آنک ابروی همچون هلال دوست

ما را دگر به سرو بلند التفات نیست

از دوستی قامت بااعتدال دوست

زان بیخودم که عاشق صادق نباشدش

پروای نفس خویشتن از اشتغال دوست

ای خواب گرد دیده سعدی دگر مگرد

یا دیده جای خواب بود یا خیال دوست

یک دنیا سپاس
مرسی

کورش جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 http://faalon.blogfa.com

هنوز زنده ام...
زمانی که جمیع کبوتران برای رهایی از قفس ناخواسته..بالهای زخمی خود را بر حسار قفس میزنند..درد و مرگ را به جان می خرند..تا دوباره بالهاشان با نسیم آزاد آسمان آبی همراه شود و تا قلب قلمرو خداوند پر بکشند..
کلاغها با دیدن تلاش آنان..زبان به تمسخر می گشایند..که آزادی شما خیالی بیش نیست..تلاشتان بیهودست و آنان را یاقی مینامند..
ای کلاغان سیه بال بی آبرو..آیا شما لحظه ای..حتی لحظه ای با اندیشه آسمان به آزادی پر زده اید و قلب خود را به قلب خورشید پیوند بزنید..شما جز قار قار بیهوده و دلهایی سیه مگر چیز دیگری هم در چنته ی بی نام و نشانتان دارید..که آزادی آینان را تمسخر میکنید..ننگ بر شما..ننگ بر شما.. مرگ بر شما..
این عاشقان بهتر از هر کسی راه و رسم آزاد زیستن را بلدند..دلهاشان پر از شور مهر خداوندیست..
نه مثل شما که در باتلاق جهل و کوته فکری خود انگل گونه میلولید و دم از دل نگاری و خداشناسی میزنید..سیاهی دلهاتان کم نبود که آسمان شهر را هم سیاه کرده اید..اگر من توان این را به تنهایی داشتم این دیار تاریک الوده نشینتان را با رنگین کمانی از جنس کلام خداوندی از هم میدرانیدم و رنگ جدیدی بر این پیکره ی جهلتان میزدم..ولی افسوس که دلهای شما از سنگ هم سختتر است..پس در همین حال بمانید تا در دریایی از آزاد دلان نو اندیش غرق شوید و نسلتان تا ابد برچیده شود..
آری هنوز زنده ام..وقتی برادرانم در خون خود می غلتند..آری هنوز زنده ام..وقتی خواهرانم در زیر چکمه هاتان لگد می خورند ..ولی دستشان را به علامت پیروزی بالا میبرند..هنوز زنده ام وقتی شما ما را بی دین و بیمار مینامید..هنوز زنده ام..تا زمانی که همه ی ما بر بلندای این آسمان ناممان را نقش بزنیم و نسل آینده را به تجلی رهایی آگاه کنیم..
آری هنوز زنده ام..هنوز زنده ایم

سلام...

آرمان جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:44 http://abdozdak.blogsky.com/

طلبکار اومدیم ولی حسابمان صفر نشد

اما اشکال نداره
هنوز اول صبحه تا اخر روز میشه یه مثنوی نوشت .
درست نمی گم بانو!

تولد فریناز رو هم بهش تبریک میگم
انشاله هزار سال دیگه عمر کنند و مناجات نامه بنگارند

شرمنده دیگه
معمولا خوش حسابم ولی...
شاید....

فریناز جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:27 http://delhayebarany.blogsky.com

سلام رویاااااااااااااایی جونم
ممنون عزیز دلم
امروز بر تو هم مبارک
رویا جون به خدا با این شرایط روحی ازت انتظار نداشتم
واسه تو و عزیزت بهترین آرزوها رو میکنم
شاد باشی و آروم همیشه


سلام فرینازی

بیخیال دختر گل
هرچی باشه تولد دوستمه دیگه

ممنونم عزیزم

فریناز جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 http://delhayebarany.blogsky.com

ممنون بابت تبریک آقا آرمان
راستی من که نتونستم این کلمه مناجات نامه رو از دهنشون بندازم
ببین شاید تو تونستی

....

سعی میکنم ولی قول نمیدم

آرمان جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 http://abdozdak.blogsky.com/

بانو! نظرتان بسیار زیبا بود
با اجازه شما تو وبلاگم بردم روی انتن


چیزی شده بانو! ؟
امروز روز خوبیه
چرا دل و دماغ ندارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواهش میکنم
اختیار دارین


نه !!!!
چیزی نشده
آره
امروز روز خیلی خوبیه
ببینین
من خیلی خوبم


ممنونم

میلاد جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:17 http://kochedeltangi.blogsky.com

سلام
اسپندگان مبارک

سلام
همچنین بر شما مبار ک

کوروش جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:55 http://سخن کوروش

سلام بانوی شرقی عزیز
من قسمتی از این شعر زیبا را در خانه ی ارمان عزیز بصورت تابلو نصب بر دیوار دیدم و لذت بردم
وپیراهنت را
که عطر نارنج و خاطره سرشار است

الان هم که جمع عزیزانی هستم ان را برایشان زمزمه کردم
و چقدر تحسین شنیدم

همچون همیشه بی الایش و پراحساس

سلام
ممنون و سپاس

افشین سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:43

خوب بود ولی تکراریه

سلام
ممنونم
ببخشید نظرتون راجع به بقیه نوشته ها چیه؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد