بانوی شرق

من و لبخند و دلتنگی....

بانوی شرق

من و لبخند و دلتنگی....

اگر....

اگر دروغ رنگ داشت

هر روز شاید٬ دهها رنگین کمان در دهانمان نطفه میبست

و بیرنگی کمیاب ترین چیزها بود


اگر شکستن قلب و غرور صدا داشت

عاشقان سکوت شب را ویران می کردند


اگر براستی خواستن٬توانستن بود

محال نبود وصال!

و عاشقان که همه خواهانند

همیشه می توانستند تنها نباشند


اگر گناه وزن داشت

هیچ کس را توان آن نبود که قدمی بردارد

تو از کوله بار سنگین خویش ناله می کردی...

و من شاید

کمر شکسته ترین بودم


اگر غرور نبود

چشمهایمان به جای لبهایمان سخن نمی گفتند

و ما کلام محبت را در میان نگاه های گهگاهمان جستجو نمیکردیم


اگر دیوار نبود

نزدیک تر بودیم

با اولین خمیازه به خواب می رفتیم

و هر عادت مکرر را در میان زندان حبس نمیکردیم


اگر خواب حقیقت داشت

همیشه خواب بودیم

هیچ رنجی بدون گنج نبود.... ولی گنج ها شاید بدون رنج بودند


اگر همه ثروت داشتند

دل ها سکه ها را بیش از خدا نمیپرستیدند

و یکنفر در کنار خیابان خواب گندم نمیدید

تا دیگران از سر جوانمردی

بی ارزش ترین سکه هاشان را نثار او کنند

اما بی گمان صفا و سادگی میمیرد....

اگر همه ثروت داشتند


اگر مرگ نبود

همه کافر بودند

و زندگی بی ارزش ترین کالا بود

ترس نبود٬زیبایی نبود٬ و خوبی هم شاید اگر عشق نبود...


به کدامین بهانه می گریستیم و میخندیدیم؟؟؟

کدام لحظه نایاب را اندیشه می کردیم؟؟؟

و چگونه عبور روزهای تلخ را تاب می آوردیم؟؟؟

آری...

بیگمان بیش از اینها مرده بودیم....

اگر عشق نبود

اگر کینه نبود

قلبها تمامی حجم خود را در اختیار عشق می گذاشتند

اگر خداوند

یک آرزوی انسان را برآورده می کرد

من بی گمان دوباره دیدن تو را آرزو می کردم

و تو

نیز هرگز ندیدن من را

آنگاه نمیدانم

براستی خداوند کدامیک را میپذیرفت؟؟؟


نظرات 10 + ارسال نظر
آرمان. چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:16 http://abdozdak.blogsky.com/

تیز و برنده بود

داغ شدم از این فوران خشم های فرو خفته

بگویم زیبا بود؟
اما تو بانو نیاز به ستایش نداری
و این تسکین تو نیز نخواهد بود

بانو! چرنبیل تو در خطر است
قبل از انکه فاجعه را ملامت کنی

فاجعه ای نیست
حرفی بود از دلی تنگ

آرمان. چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:21 http://abdozdak.blogsky.com/

بانو! قضاوت را به خدا واگذار نکن
شاید کلاهش سرت را اندازه نباشد

هر کدام را خود می پسندی انتخاب کن
انتخاب تو بهترین است
اما دیدن آرزوی کوچکی است
بودن را ارزو کن

برق نگاه کوتاه است
اما بودن چراغ دیدن را همیشه روشن نگاه میدارد

شرمنده بانو
آش و دوغی گفتم اما میدانی چه میگویم

گاهی دلتنگی برای خدا
به این زبان تعبیر می شود

بودن آرزوی من است
و همیشه خواهانشم

کاملا فهمیدم...

فریناز چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:29

کاش راه سومی هم بود...

عیب نداره عزیزم..
راحت باش

موفق باشی


فریناز چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:31

می دونی راه سوم چی می شد؟
یه دیدن پنهانی...

هم تو دیدیش هم اون ندیدت....



اینم حرفیه
بزار فکر کنم

کوروش جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:42 http://korosh7042.blogsky.com

چه شده که مهر بانوی شرقی
تابش عطوفت خود را از ما دریغ داشته؟

بله خود زندگی است که آدمی را به کفر می کشاند

خوشا.....



درس و کار مجالی برایم نداشته
الان منم و کلی حرف نگفته...
ولی همیشه به یادتون هستم
ممنونم که به یادم هستید

کوروش یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 16:13 http://korosh7042.blogsky.com/

امشب اسمان چه بی ستاره است. نکند ماه من قهر کرده باشد؟
چتری برای باران ندارم

شرق بود و مهرش که آئینش زبانزد
و بانویی که دل قوی دارد و اندیشه در ماورای باور
اینگونه در دل کلمات .چرا باید نهان ی بر آشفته ؟اگر چه راه بسیار می نماید

شاد باش و سرزنده


ممنونم استاد
...
مجالی برای گفتن نیست

آرمان. سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:56 http://abdozdak.blogsky.com/

سلام بانو
امروز سه شنبه است یا چهار شنبه ؟

اهان یه روز زود اومدم
پس تا فردا

سلام
ممنونم که اومدین
مرسی

علی سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:33 http://WWW.BLUERIVER.BLOGFA.COM

مطالبت خیلی مناسب هستن یه خون خاصی تو نوشته هاته

ممنونم از توصیف زیباتون

کوروش چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:02 http://korosh7042.blogsky.com/

آرمان. چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 http://abdozdak.blogsky.com/

دیدی چهارشنبه هم امد و به قطارش نرسیدی

حالا ما با این ریل موازی و ممتد چکنیم

من رسیدم
شما زود به ایستگاه اومدین
البته خوش اومدین
فقط کاش کمی صبورتر باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد